ویزای تحصیلی کانادا

  1. خانه
  2. »
  3. خدمات
  4. »
  5. ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

فهرست مطالب

ویزای تحصیلی کانادا و مدت زمان اخذ آن وابسته به شرایطی مانند مدرک زبان، گپ تحصیلی و تمکن مالی است. هزینه ویزا تحصیلی کانادا حدود 235 دلار کانادا بوده و هزینه های دیگر متناسب با مقطع تحصیلی و یا دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب کرده اید متفاوت خواهد بود.

 

انواع ویزای تحصیلی کانادا 

  • ویزای دانشجویی: این نوع ویزا برای متقاضیان بالای ۱۸ سال که قصد تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را دارند، صادر می‌شود.
  • ویزای دانش آموزی: این نوع ویزا برای متقاضیان زیر ۱۸ سال که قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند، صادر می‌شود.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

  • از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا دارای شماره DLI پذیرش داشته باشید؛
  • از لحاظ مالی در شرایط خوبی باشید و بتوانید شهریه تحصیلی و هزینه زندگی حداقل یک سال را پرداخت کنید و به صورت تمکن مالی آن را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید؛
  • افیسر اداره مهاجرت را قانع کنید که تحصیل در مقطع و رشته مورد نظر مزایا و تاثیرات مثبت بسیاری در آینده شما دارد به طوری که در کشور خود نمی‌توانید به آن اهداف برسید؛
  • آفیسر اداره مهاجرت کانادا را قانع کنید که ماندن شما در کانادا موقت خواهد بود و پس از پایان تحصیل این کشور را ترک خواهید کرد.
  • از لحاظ جسمی سالم باشید؛
  • سوء پیشینه نداشته باشید.

برای گرفتن وقت مشاوره کلیک کنید

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

  • از یکی از مدارس معتبر کانادا در مقطع دبستان یا دبیرستان پذیرش داشته باشد؛
  • اگر فرزند شما ۱۰ سال و کمتر دارد، باید یکی از والدین یا قیم قانونی‌اش او را برای دوران تحصیل در کانادا همراهی کند.
  • اگر فرزند شما بالای ۱۰ سال دارد، در صورتی همراهی نکردن والدین، باید فردی را به عنوان کاستودین فرزندتان در کانادا معرفی کنید.

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا به دو بخش مدارک هویتی و اصلی و بخش مدارک مالی تقسیم می شود. بخش مدارک اصلی متقاضی برای هر مقطع تحصیلی متفاوت می باشد اما به طور کلی شامل نامه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه، ارائه مدارک هویتی از قبیل شناسنامه و پاسپورت، ارائه مدرک زبان معتبر، ارائه مدارک تحصیلی قبلی، ارائه گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه و ارائه نامه فاند یا کمک هزینه تحصیلی در صورت اخذ بورسیه، می شود. مدارک مالی لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا شامل ارائه موجودی حساب، ارائه سند ملک یا ماشین همچنین ارائه مدارکی که نشان می دهد از آن مسیر کسب درآمد دارید. متقاضی در صورتی که متاهل باشد می بایست سند رسمی ازدواج و گواهی عدم سوء پیشینه همسر را ارائه دهد. دقت نمایید که تمامی مدارک خواسته شده را بایستی با ترجمه آن ها ارائه دهید. در ادامه به مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف و با جزئیات دقیق تر ارائه شده است.

انگیزه نامه SOP

انگیزه نامه یا استادی پلن برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا یکی از مدارک مهم می باشد. انگیزه نامه یا SOP یک سند است که متقاضی در آن هدف خود از تحصیل در کانادا را شرح می دهد. همچنین باید در انگیزه نامه جزئیات مربوط به دوره تحصیلی به همراه تجربیات متقاضی ذکر شود. متقاضی استادی پلن را به سفارت ارائه می دهد و در آن باید توضیح دهد که چرا باید به وی ویزا بدهند. به همین دلیل باید منحصر به فرد نوشته شود.

مواردی که در نوشتن یک انگیزه نامه خوب بایستی درج شود:

 

  • جزئیات و اطلاعات مربوط به دانشگاه مقصد
  • سوابق تحصیلی
  • توضیحاتی در مورد دلیل علاقه به این رشته
  • ارائه دستاورد های علمی و کاری مرتبط
  • ارائه دلایلی برای انتخاب دانشگاه مورد نظر: در این قسمت می توانید در مورد سطح دانشگاه، ویژگی دوره آموزشی و سوابق دانشگاه توضیحاتی ارائه دهید.

 

شرایط اخذ بورسیه برای ویزا دانشجویی کانادا

 

بالا بردن شانس برای ویزای دانشجویی :

۱. نشان دهید که پس از فارغ‌التحصیلی کشور کانادا را ترک خواهید کرد

برای این منظور باید در استادی پلن خود علاوه بر بیان اهداف تحصیلی، به ۳ مورد اصلی هم اشاره کنید:

  • توضیح دهید که چگونه تحصیل در کانادا بر آینده شغلی و حرفه‌ای شما تاثیرگذار خواهد بود و چگونه مهارت‌های کسب شده را پس از بازگشت به کشور خود به کار خواهید گرفت؛
  • به وابستگی‌های شغلی خود اشاره کنید، اینکه پس از بازگشت از کانادا شغلی در انتظار شماست که نیاز به مهارت‌های تخصصی دارد، و مهارت‌های کسب شده شما در کانادا برای موفقیت در آن شغل ضروری است؛
  • به وابستگی‌های عاطفی، مالی و اجتماعی در کشور خود اشاره کنید. اینکه افراد خانواده‌تان چشم انتظار بازگشت شما هستند و زندگی بدون آنها سخت خواهد بود، و همچنین اموال و دارایی‌هایی دارید که برای رسیدگی به آنها باید در کشور خود حضور داشته باشید.

۲. نشان دهید که پول کافی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا را دارید

در مورد بخش مالی پرونده ویزایتان باید به درستی ۳ مورد زیر را لحاظ کنید:

  • مبلغ شهریه تحصیلی سال اول و هزینه زندگی برای سال اول را در نامه تمکن بانکی ارائه دهید. معمولا ارائه پول بیشتر شانس ویزا را افزایش می‌دهد.
  • بهتر است پول‌تان به مدت ۴ تا ۶ ماه در بانک بماند و گردش حساب ارائه دهید.
  • اسپانسر مالیتان از بستگان نزدیک باشد مانند پدر و مادر، خواهر، برادر و همسر. هر چقدر نسبت خویشاوندی اسپانسر نزدیکتر باشد، بهتر است و شانس گرفتن ویزا را افزایش می‌دهد.

۳. بین مقطع تحصیلی و سن تناسب منطقی وجود داشته باشد

بهتر است متناسب با سنی که دارید برای مقاطع تحصیلی کانادا اقدام کنید. معمولا اگر با شرایط زیر برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنید، شانس اخذ ویزایتان کاهش می‌یابد:

  • بیشتر از ۲۵ سال داشته باشید و برای مقطع کالج یا لیسانس اقدام کنید؛
  • بیشتر از ۳۵ سال داشته باشید و برای مقطع فوق لیسانس اقدام کنید.

ممکن است حالا بگویید افرادی را می‌شناسید که با همین شرایط هم ویزا گرفته‌اند! بله این امر امکان پذیر است ولی در حالت کلی شانس اینگونه پرونده‌ها کمتر است. آفیسر اداره مهاجرت کانادا مستقیما به عامل سن و ارتباط آن با مقطع تحصیلی اشاره نمی‌کند ولی تجربه نشان داده است که پرونده‌هایی که در آن سن فرد با مقطع تحصیلی پذیرش شده تناسب دارد، شانس بیشتری برای اخذ ویزا دارند.

۴. رشته تحصیلی پذیرش شده با رشته تحصیلی قبلی مرتبط باشد

اگر شرایط دریافت پذیرش تحصیلی برای رشته مرتبط با مقطع تحصیلی قبلی‌تان را دارید، درنگ نکنید و حتما در رشته مرتبط پذیرش بگیرید که شانس دریافت ویزا را افزایش می‌دهد. اداره مهاجرت کانادا در این مورد سخت گیر است و معمولا پرونده‌هایی را که در آن بین رشته تحصیلی پذیرش شده و رشته تحصیلی قبلی ارتباط خاص و هدفمندی وجود نداشته باشد، ریجکت می‌کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در لیپلای جستجو کنید...

مقالات منتخب شما

نگارش CV و SOP

نگارش اصولی رزومه و انگیزه نامه در فرایند اپلای و مهاجرت تحصیلی و در نهایت گرفتن فاند و اسکالرشیپ بسیار موثر است. نگارش CV و SOP توسط تیم حرفه ای لیپلای صورت میگیرد.

مشاوره تضمینی

برای دریافت رایگان تقویم اپلای ایمیل خود را وارد کنید

اطلاعات کاربر جهت هماهنگی برای مشاوره رایگان